Witam,
Odnośnie systemów sterowania ruchem ulicznym (czyli sterowanie światłami ulicznymi, zliczanie samochodów i pojazdów transportu miejskiego za pomocą czujników, monitoring ruchu ulicznego, priorytet przy ustawianiu świateł dla karetek, transportu miejskiego, gromadzenie danych z całego systemu i przekazywaniu ich do punktu centralnego w celu analizy oraz odpowiedniego sterowania systemem itd.) to takie projekty realizowane są na sieciach Ethernet z wykorzystaniem switchy Moxa. Podstawowe zalety zastosowania sieci Ethernet to: elastyczność (wiele różnego typu danych przesyłanych przez jedną sieć, możliwość wprowadzenia podziału sieci na VPN oddzielające dane usługi), szerokie pasmo (istotne zwłaszcza przy monitoringu), redundancja (wykorzystanie pierścieni Turbo Ring lub Turbo Chain, zapewniających prawie natychmiastowe przerzucenie ruchu na ścieżkę awaryjną w przypadku awarii ścieżki podstawowej) oraz możliwość zastosowania wielu mediów transmisyjnych (skrętka, światłowód lub nawet transmisja bezprzewodowa). Sieć Ethernet w takich instalacjach wykorzystywana jest jako sieć szkieletowa do transmisji danych pomiędzy poszczególnymi punktami systemu.
Takie projekty są realizowane na całym świecie, w tym również w Polsce
Opisy niektórych instalacji może Pan znaleźć w katalogach:
http://support.elmark.com.pl/moxa/katal ... s_stories/ (np. system z Sevilli z Hiszpani: Success_Story_Book_Industrial_Ethernet_2007_V71.pdf s.24-25)
Pozdr.
Łukasz Szymczak
Elmark Automatyka S.A.