M91-2-T1 Silnik krokowy

Pytania i odpowiedzi dotyczące sprzętu Unitronics

Moderatorzy: Marek Sikora, Mateusz Sikorski

M91-2-T1 Silnik krokowy

Postprzez grzesiekzxr » Wt, 18 mar 2014, 09:22

Witam .
Na co dzień amatorsko modernizuję PLC w EAGLE pod LNUXCNC,jednak tym razem to za duży sprzęt więc postanowiłem spróbować zaprzęgnąć do pracy leżący w szafce plc M91.
Jest to modernizacja wiertarki stacjonarnej Maka.
Pierwsza krokówka ma przesówać oś pionową ,druga ustawiać kąt pochylenia agregatu.
Chcę podłączyć do sterownika dwa silniki krokowe ,jak w najprostszy i najrozsądniejszy sposób to zrobić ?
Nie chcę generować wielkich kosztów więc nawet nie myślę o serwach AC-chociaż są super mam w innej maszynie yaskawy działają wyśmienicie jednak cena jest powalająca.
Niestety nie mam doświadczenia więc proszę kolegów o pomoc może jakieś proste przykłady .
Silników jeszcze nie kupowałem ,ponieważ są różne ,które wybrać ?
Z racji na występujące w tej maszynie opory siniki zepnę przez koła zębate +pasek.
Pozdrawiam Grzegorz.
grzesiekzxr

Re: M91-2-T1 Silnik krokowy

Postprzez Mateusz Sikorski » Wt, 18 mar 2014, 09:39

Witam Panie Grzegorzu,

co do przykładu to w załączniku przesyłam program, który generuje impulsy w ilości z góry założonej. Gdyby chciał Pan więcej przykładów to zachęcam do przejrzenia ich w programie U90Ladder w zakładce Help-> Sample U90 Projects w katalogu "Motion Control".

Co do wyboru silników krokowych to napięcie sterowania musi być 24V dc oraz proszę pamiętać, że wyjścia szybkie w M91-2-T1 mogą pracować z maksymalną częstotliwością 500Hz.
Załączniki
HSC HSO exact start stop.rar
(62.82 KiB) Pobrane 922 razy
Mateusz Sikorski
Elmark Automatyka S.A.
Mateusz Sikorski

Postprzez Mateusz Sikorski » Wt, 18 mar 2014, 14:39

Oczywiście popełniłem błąd w poprzednim poście. Wyjścia szybkie mogą pracować z maksymalną częstotliwością 2kHz zamiast 500Hz. Przepraszam za mój błąd.
Mateusz Sikorski
Elmark Automatyka S.A.
Mateusz Sikorski