Współpraca z czujnikiem wagowym i sterownikiem Unitronics.

Pytania i odpowiedzi dotyczące sprzętu Unitronics

Moderatorzy: Marek Sikora, Mateusz Sikorski

Współpraca z czujnikiem wagowym i sterownikiem Unitronics.

Postprzez malikben9 » Wt, 6 paź 2020, 07:13

cześć

Pracuję z loadcellem, LC1 I / O, adapterem EX-A2X i Unitronics v350 plc. Programuję w oprogramowaniu drabinkowym Visilogic.

Nie mam doświadczenia w programowaniu PLC, ale udało mi się uzyskać prawidłowe odczyty wagi z ogniwa obciążnikowego.

Mam problem z konfiguracją punktów kalibracji i funkcją tary / zero.

Korzystałem z przykładów wbudowanych w program Visologic, aby dotrzeć do tego miejsca, a także czytałem w Internecie. Przykłady są krótkie i używają innej konfiguracji niż moja, a innych przykładów nie mogę znaleźć w Internecie.

Więc pytam, czy ktoś ma więcej przykładów programowania PLC do użytku z loadcellem, który chce się udostępnić?

Dzięki ! bragis
malikben9
 
Posty: 1
Dołączył(a): Wt, 6 paź 2020, 07:11

Re: Współpraca z czujnikiem wagowym i sterownikiem Unitronics.

Postprzez Mateusz Sikorski » Wt, 6 paź 2020, 10:58

Dzień dobry,
przykład z VisiLogic na temat wejść tensometrycznych jest według mnie bardzo dobrze opisany (załącznik).
W pierwszej linijce wykonana jest konfiguracja wejścia tensometrycznego.
W drugiej linijce mamy skanowanie tego wejścia co skan programu.
Trzecia linijka powiadamia nas, że waga nie wykonuje aktualnie żadnego pomiaru.
W czwartej oraz piątej linijce za pomocą przycisku 1 na wyświetlaczu sterownika (można zamienić na własny przycisk) wykonujemy zapis pierwszego punktu kalibracji naszej wagi (najlepiej ustawić go, gdy na wadze nie ma żadnego obciążenia).
Szósta linijka powoduje zapisanie tego pomiaru do pamięci EEPROM (nieulotna).
Analogicznie jest w 7 oraz 8 linijce, gdzie przyciskiem 2 wykonujemy kalibrację drugiego punktu (najlepiej obciążyć wagę w górnym zakresie jej działania).
Linijka 9 oraz 10 - za pomocą przycisku 3 wykonujemy tarowanie wagi.