Komunikacja M91 z laptopem

Pytania i odpowiedzi dotyczące sprzętu Unitronics

Moderatorzy: Marek Sikora, Mateusz Sikorski

Komunikacja M91 z laptopem

Postprzez maciejos » Wt, 1 wrz 2009, 18:55

Witam,

Mam prośbę - jestem zupełnie zielony w temacie PLC, ale szybko się uczę;) Są to moje pierwsze kroki - muszę zrobić drobne sterowanie na wspomnianym sterowniku. Napisanie programu nie jest problemem. Nie potrafię natomiast przesłać programu do sterownika.
Już mówię co mam:
1. Sterownik M91-2-UA2 - jest poprawnie zasilony napięciem 24VDC
2. Czterożyłowy przewód ze złączem RJ-11
3. "Przejściówkę" z RJ-11 na złącze DB-9

W laptopie natomiast mam tylko złącze RJ-11(tylko dwa środkowe styki), RJ-45 i USB.
Pierwsza myśl była taka żeby po prostu posłużyć się kabelkiem i z obu stron do RJ-11. Nie przynosi to żadnych rezultatów. Ponieważ w komputerze nie mam złącza DB-9 więc kupiłem przejściówkę z DB-9 na USB. Do przejściówki dodana była płytka - zrobiłem wszystko tak jak było w instrukcji i przejściówka działa bo widać ją w menedżerze urządzeń jako port COM. Ustawiam w menedżerze dokładnie takie same parametry jak w zakładce parametry komunikacyjne PLC w Programie U90Ladder ver. 6.1.1. To również nic nie daje... Przy próbie przesłania programu bądź jakiejkolwiek próbie połączenia się wyskakuje komunikat - "Błąd komunikacji! Sprawdź kabel i numer portu" oraz to, że nie można otworzyć portu komunikacyjnego. Wykluczam wadliwy przewód bo te same czynności wykonywałem również na drugim zestawie.

W instrukcji jest wzmianka o zworkach oraz ustawieniu "0" lub "1" na SI 64 - jednak nie jest to dla mnie jasne. Jeśli uważacie, że tutaj tkwi problem to wyjaśnijcie mi to jak krowie na granicy, proszę. Jestem przekonany, że rozwiązanie jest bardzo proste - problem tkwi w moim braku doświadczenia. Dlatego myślę,że każda podpowiedź może okazać się cenna.


Czekam na szybką pomoc i z góry dziękuje,
Maciej
maciejos
 
Posty: 4
Dołączył(a): Wt, 1 wrz 2009, 18:09

Re: Komunikacja M91 z laptopem